Magazín

7 chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť vo fitness centre

1. Nevynechávajte rozcvičku

Možno sa zdá, že vynechaním rozcvičky ušetríte čas, ale je to najrýchlejší spôsob ako prísť k zraneniu. Rozcvička je dôležitá a vôbec pri nej nezáleží na tom, či máte veľa alebo málo času. Vždy si vyčleňte čas na poriadne rozcvičenie, ktoré zahŕňa drepy, kliky, poskoky a ďalšie cviky na rozohriatie.

 

2. Cvičenie si naplánujte

Prísť do posilňovne bez plánu je ako ísť do obchodu s potravinami bez nákupného zoznamu. V najlepšom prípade skončíte tak, že budete po fitku blúdiť, improvizovať a strávite v ňom viac času, ako je potrebné.

Plán cvičenia by ste mali mať dopredu dobre premyslený. Mal by zahŕňať jednotlivé cviky, počty sérií a opakovaní. Plán by ste mali mať navrhnutý na dlhšie obdobie. Cvičebný plán si kľudne zapíšte do poznámok v smartfóne alebo použite špeciálnu aplikáciu.

Cvičebný plán vám pomôže aj v prípade, ak cvičíte s partnerom. Ušetríte ním čas, ktorý by ste venovali dohadovaniu sa na tom, čo budete cvičiť a môžete sa venovať dôležitejším veciam.

 

3. Nečakajte, kým sa uvoľní obsadené miesto alebo stroj

Často sa stáva, že je fitnescentrum plné a stroje, ktoré potrebujete k naplánovaným cvičeniam sú obsadené.

Nikdy nečakajte, kým sa vaše miesto uvoľní. Radšej vymeňte plánované cviky za iné alebo skúste urobiť podobný cvik na inom zariadení. Vždy majte pripravený plán B a zostaňte v pohybe. Je to lepšie ako chladnúť a strácať čas na lavičke, kým sa stroj uvoľní.

 

4. Pri cvičení dbajte na správnu techniku

Správnou technikou dosiahnete lepší výkon a vyhnete sa zraneniam. Pri technicky náročných cvikoch si nechajte radšej poradiť, ako by ste ich cvičili zlým spôsobom, ktorý môže pokaziť celé vaše úsilie alebo vám spôsobiť zranenie. Ak si nie ste istý, opýtajte sa niekoho, kto cvičí vedľa vás. Určite vám rád poradí…

 

5. Neprepadnite rutine

Rutinné opakovanie tých istých cvikov je cesta k zastaveniu dosahovaných výsledkov. A cesta k tomu, že sa vo fitness centre začnete nudiť. Cviky by ste mali meniť každých pár týždňov. Môžete to urobiť tak, že budete striedať jednotlivé cviky, sety a opakovania alebo čas odpočinku.

 

6. Načasujte si doby odpočinku

Vo fitness centre by ste nemali stráviť viac ako 60 minút. Vrátane rozcvičky na úvod a záverečného „vychladnutia“.

Ak je to možné, vyhnite sa plytvaniu časom medzi jednotlivými sériami cvikov. Zoberte si so sebou do telocvične stopky alebo sledujte čas odpočinku pomocou aplikácie na mobilnom telefóne. Keď budete dodržiavať správne prestávky, budete prekvapený, o čo rýchlejšie dokončíte váš tréning.

 

7. Nezabudnite na fľašu s vodou

Aj keď sa to môže zdať triviálne, nezabúdajte si doma fľašku s vodou. Bez fľašky budete musieť medzi sériami odbiehať k umývadlu a výsledkom bude stratený čas.

Zdroj, Ilustračná fotografia

Milan Polešenský

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *