Magazín

6 spôsobov ako získať sponzorov pre mládežnícku športovú ligu

Nie je dôležité, akému športu sa venujete, náklady na zorganizovanie mládežníckej ligy nikdy nie sú nízke. V mnohých prípadoch sú pre konanie podujatia sponzori životne dôležití. Ak chcete zvýšiť svoje šance na ich získanie, vytvorte pomocou niekoľkých marketingových techník návrhy, ktorých posolstvo bude, že vy pomáhate sponzorom a nie oni vám.

 

1. Myslite ako podnikateľ

Predstavte si, že vy ste vlastníkom firmy a porozmýšľajte o tom, po čom firmy túžia a čo potrebujú. Podniky oslovuje množstvo charitatívnych a neziskových organizácií, takže sú zahltené ponukami na sponzoring. Musíte sa od všetkých odlíšiť.

Buďte jednou z mála organizácií, ktorá svojmu potenciálnemu sponzorovi hovorí: „Môžem vám pomôcť?“ Oslovte ich tak, že začnete hovoriť o ich obchode, nie o sebe.

Napríklad, ak budete písať zubnej ambulancii, začnite vetou ako: „Mali by ste záujem distribuovať Vaše marketingové materiály do 100 rodín z rôznych miest s deťmi vo veku od 10 do 18 rokov?“ To vás odlíši od iných miestnych neziskových organizácií, ktoré začínajú sponzorské listy s vetami: „Viac ako 30 rokov, ružinovská mládežnícka futbalová liga …“ alebo „Chceli by ste pomôcť ľuďom starajúcim sa o opustené zvieratá v Dúbravke?“

 

2. Ukážte svoje výhody

Hlavnou výhodou, ktorú ponúkate firmám, sú vaši účastníci – rodičia. Samozrejme, že máte vo svojom klube ich deti, ktoré hrajú v lige, ale tie nemíňajú peniaze na leasing auta, ani neplatia účty za elektrinu. Nezabudnite, koho chce potenciálny sponzor osloviť. Sponzorom je treba povedať, že môžete dostať ich správu medzi dospelých z určitej vekovej skupiny (zvyčajne vo veku 25 až 45 rokov).

Povedzte im, ako budete ich firmu propagovať:
– Názov a logo na tričkách
– Označenie na mieste
– Webové bannery a odkazy (spomeňte potenciálnym sponzorom, že rodiny navštívia vaše webové stránky niekoľkokrát každý týždeň, aby skontrolovali skóre, pozreli plány, našli výsledky atď.)
– Príspevky na sociálnych médiach FB, Linkedin, Twitter, Instagram
– Odkazy na stránkach / súťaže na Facebooku
– Reklama v televíznom programe
– Poštové doručenie marketingovej brožúry, kupónu alebo zákazníckej karty pre rodičov
– Ligové alebo tímové autorské práva
– Príležitosť predávať svoje produkty/ služby
– Banket, tombola alebo súťaže
– Zmienka o firme v tlačovej správe
– Príležitosť pre hlavných sponzorov byť súčasťou fotografií, ktoré sa publikujú v médiách

 

3. Myslite na lokálnej, nie na národnej úrovni

Je pravdepodobnejšie, že dostanete sponzorské dary od miestneho nezávislého podnikateľa so záhradkárstvom, ako od nadnárodného koncernu. Schvaľovanie sponzorstva vo veľkých podnikoch musí často prejsť cez regionálne kancelárie, oblastných manažérov či riaditeľstvá, čo môže byť zdĺhavý proces. Ak nemá vaša liga stovky zapojených detí, nemá zmysel, aby ste oslovovali obrovskú firmu, ktorá za rovnaké peniaze získa inde väčšiu mediálnu priazeň.

Niektoré podniky, ako napríklad predajcovia áut a distribútori nealkoholických nápojov, predávajú pod domácimi značkami, ale sú vlastnené miestnymi franchízami, ktorí robia vlastné marketingové rozhodnutia. Pozrite sa do lokálnych časopisov a novín, aby ste zistili, ktoré miestne firmy sa propagujú najviac a oslovte ich. Nezabudnite osloviť firmy, ktoré poznajú vaše rodiny.

Osloviť by ste určite mali:
– reštaurácie
– realitné kancelárie
– predajcov áut
– lekárov a zubárov
– súkromné školy
– stavebné firmy
– obchody s kancelárskymi potrebami
– distribútorov nealkoholických nápojov
– potraviny
– divadlá
– zábavné centrá (napríklad bowlingové dráhy)
– daňových účtovníkov

 

4. Nastavte svoje ceny

Pri nastavovaní cien buďte realistickí. Väčšina rodičov nezmení lekára alebo reštauráciu, pretože XY firma sponzoruje vašu ligu. Pamätajte, že aj keď podnik generuje tisíce eur z predaja, od vašich rodín je to len zlomok toho, čím je zisk pre podnikanie.

Rozhodnite o minimálnej výške financií, ktoré potrebujete na to, aby ste získali sponzorov. Rozdeľte túto sumu medzi 5 až 10 sponzorov na rôzne cenové úrovne. Čím nižšie budú vaše očakávania od sponzorov, tým viac ich pravdepodobne získate.

Môžete vytvoriť dve alebo tri rôzne úrovne sponzorstva (Platinum, Gold, Silver), ktoré poskytujú sponzorom všetky výhody podľa úrovne, o ktorú budú mať sponzori záujem. Niektoré firmy budú, napríklad, chcieť len to, aby ste poslali brožúry do domovov rodičov. Ďalší si budú napríklad chcieť ponechať svoje logo na vašej webovej stránke celé mesiace. Poobzerajte sa po svojom okolí, aké druhy sponzorstva prijímajú iné neziskové a charitatívne organizácie.

Nezabudnite zvážiť všetky produkty a služby, ktorými disponujete. Môžete predávať sponzorstvo na tlačoviny, nealkoholické nápoje, tričká, športové potreby, energetické tyčinky… Ak chcete prilákať viac účastníkov do vašej ligy, požiadajte sponzorov, aby na svojich webových stránkach uverejnili vaše logo a odkaz na webovú stránku.

 

5. Upozornite na spoločenskú zodpovednosť

Aj keď nemáte firmám možnosť ponúknuť niečo, čo zvýši ich tržby, sú podniky, ktoré zaujíma spoločenská zodpovednosť. V žiadosti o sponzoring informujte aj o zámere vašej športovej ligy – pomôcť deťom, aby sa stali lepšími. Je známe, že pri deťoch, ktoré športujú, je menšie riziko toho, že začnú drogovať, odídu zo školy alebo sa dostanú do konfliktu so zákonom.

 

6. Všetko spolu

Napíšte sprievodný list, v ktorom v krátkosti predstavíte svoj klub alebo podujatie, ponúknete potenciálnym sponzorom propagáciu ich spoločností a ubezpečíte ich, že sponzorstvom zároveň pomáhajú dobrej veci.

Do návrhu zahrňte:
– Názov ligy, dátumy, počet detí, počet rodín
– Zoznam výhod
– Adresa URL vašej webovej stránky
– Vzorky marketingových materiálov
– Zoznam ďalších sponzorov
– Novinové výstrižky
– Poplatky

 

Tomáš Tóth, Zdroj: Youthletic

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *